Aanbevolen : Demontage auto’s - Auto export
Featured
Table of Contents
De heer (SP): Het verbaast mij dat de ene coalitiepartij gewoon kan zeggen wat zij vindt en dat de andere coalitiepartij eigenlijk niets durft te zeggen (auto opkoper zeeland). Waarom kan de heer Groot vandaag geen stellingnemen? Waarom zegt hij niet dat de PvdA-fractie achter de elektrische auto staat en achter de vergroening van het wagenpark en dat zij zich daarvoor wil inzetten om te voorkomen dat de plannen van de VVD aangenomen worden die ertoe leiden dat de elektrische auto straks in de knel komt? De heer (PvdA): De Partij van de Arbeid staat voor de milieudoelen en staat voor de vergroening van het autopark
Op dat punt heb ik nog een luisterend oor. Ik wacht de antwoorden van de Staatssecretaris af. Ik heb duidelijk de criteria genoemd waarop wij alle voorstellen beoordelen. Volgens mij zijn die criteria heel helder. Wij staan voor de vergroening van het autopark en voor zuinig autorijden. De heer (SP): De VVD heeft vanmorgen in de media een bom gelegd onder de plannen van de Staatssecretaris, die overigens ook lid van de VVD is.
Zij ziet wel waar het op uitloopt. auto opkoper zeeland. Waarom kan de heer Groot nu niet zeggen wat de PvdA concreet wil? Dan weten wij waar wij aan toe zijn. Dit is de behandeling van het Belastingplan. We willen weten waar wij straks op uitkomen. Wij willen ook goede vragen kunnen stellen en goede afwegingen kunnen maken
We moeten toe naar een robuuste opbrengst van de belasting op auto's. De autobelasting moet worden vereenvoudigd en zij moet bijdragen aan het halen van de milieudoelen (auto opkoper zeeland). Automobilisten moeten een reële keuze krijgen. Het voorstel van de Staatssecretaris is een eerste variant. Mevrouw Neppérus heeft daar kritische vragen over gesteld
Ik heb de criteria genoemd die wij hanteren. Wij zullen zien hoever wij de komende twee weken komen. De heer (SGP): Ik heb twee vragen. De heer Groot noemt duidelijke criteria. Vindt hij dat het huidige voorstel van de regering voldoet aan het criterium dat er voldoende keuze moet zijn voor de autorijder? Er zijn grote voordelen voor een zeer beperkt aantal auto's.
Als de doelstelling van de energiebesparing wordt gerespecteerd, als de autobelasting een robuuste opbrengst heeft, als er niet te veel marktverstoring optreedt en als automobilisten een reële keuze hebben, dan voldoet het voorstel aan onze criteria - auto opkoper zeeland. De huidige variant voldoet daaraan, maar misschien zijn er nog wel betere varianten te bedenken
De heer (SGP): We worden overstelpt met mailtjes van mensen die er belang bij hebben. Ik snap dat wel en dat is hun goed recht. In die mailtjes wordt erop gewezen dat dit voorstel zeer beperkt is op het punt van de keuzevrijheid. Slechts enkele types worden bevoordeeld, waardoor de autorijder niet veel keuzevrijheid heeft.
De bijtellingspercentages gaan omhoog. Ik denk dat dit voorstel de marktverstoring wel iets vermindert. De extreme stimulering van sommige semi-elektrische types wordt erdoor verminderd. Ik vraag mij wel af of dit de meest ideale variant is. auto opkoper zeeland. Daar kunnen wij het nog over hebben. De heer (PVV): Ik dacht dat de PvdA zich iets activistischer zou opstellen, maar dit is gewoon afwachten
Je zou verwachten dat de PvdA iets activistischer zou zijn en zelf met dingen komt. Ik kom terug op de criteria. Ik lees dat het gaat om keuzevrijheid en het energieakkoord. Dat is allemaal heel belangrijk, maar de PvdA heeft ook haar mond vol van het verlagen van de lasten op arbeid.
Die mensen rijden in een leaseauto. auto opkoper zeeland. Degenen die niet werken, rijden niet in een leaseauto. Wil de heer Groot het criterium toevoegen dat de lasten op arbeid, ook voor de leaserijders, niet omhoog mogen? Het huidige voorstel verhoogt de lasten op arbeid met € 170 per maand. Ik ga ervan uit dat dit wordt meegenomen in de passieve houding van de PvdA
Volgens mij zijn dit lasten op auto's en op de belasting van het milieu. Bij lasten op arbeid denk ik aan loonbelasting en aanverwante zaken. Ik zie dat dus echt anders. Ik wil nog wel een opmerking maken over het niveau van de autobelastingen. Feiten en fictie lopen nogal eens door elkaar.
De heer (PvdA): Ik meen dat ik zijn vraag heb beantwoord. De heer (PVV): Ik heb inderdaad recht op een tweede interruptie. Ik wil het toch even hebben over het begrip «lasten op arbeid». auto opkoper zeeland. Deze bijtelling, de waarde van de auto, wordt betrokken bij de inkomstenbelasting. Die € 170 per maand wordt via de inkomstenbelasting met de Belastingdienst afgerekend
De heer Groot stemt in met het voorstel van de Staatssecretaris dat leidt tot € 167 per maand extra inkomstenbelasting voor iedereen met een leaseauto. De heer Groot heeft de mond vol van het verlagen van de lasten op arbeid. Hij wil daarover filosoferen in het kader van een nieuw belastingstelsel en dat moet leiden tot 100. auto opkoper zeeland.000 banen
Dat is het voorstel dat op tafel ligt. De : En uw vraag is? De heer (PvdA): Dit is inderdaad geen vraag. Voor zover deze maatregel in 2016 tot meeropbrengsten leidt, zou het een goede zaak zijn als dat geld wordt teruggesluisd in de vorm van een lagere loonbelasting. Dan worden de lasten op arbeid generiek teruggebracht.
De branche zegt nog steeds dat de auto de nationale melkkoe is die steeds verder wordt uitgemolken. Dat lees ik ook terug in sommige bladen - auto opkoper zeeland. We hebben vorige week een rapport van TNO gehad, waaruit toch een ander beeld naar voren komt. Dit is vanmorgen heel goed beschreven in het Financieele Dagblad
Bij ongewijzigd beleid, dus als de autobelastingen niet zouden zijn gedaald, zouden er 200.000 auto's minder zijn verkocht. Wat dat betreft heeft de branche dus geen reden tot klagen. Volgens hetzelfde TNO-rapport zijn de belastingen op auto's sinds 2008 cumulatief met 6,4 miljard gedaald (auto opkoper zeeland). Tussen 2011 en 2013 zijn die belastingen met 1,2 miljard gedaald
In 2007 vielen alle leaserijders nog onder de 25%-bijtelling en nu is dat nog maar 23%. auto opkoper zeeland. Als de auto al een melkkoe is, dan is het een koe die niet steeds meer maar steeds minder melk geeft. Het is belangrijk om dit vast te stellen omdat feiten en fictie op dit punt nogal eens door elkaar lopen
Ik herken de cijfers wel – daar hebben wij het vaker over gehad – maar wat betekenen ze? Kan de PvdA toch meegaan met het voorstel van de Staatssecretaris om steeds meer leaserijders in de categorie van 25%-bijtelling te krijgen? De heer Groot zegt dat in 2007 alle leaserijders in de categorie van 25%-bijtelling vielen.
Zegt de heer De Groot dat in feite? De heer (PvdA): De betekenis van het punt dat ik net maakte, is dat in alle discussies de notie van de autobelastingen als voorspelbare en constante bron van inkomsten ondergesneeuwd is. Je moet ook naar dat aspect blijven kijken. auto opkoper zeeland. De vraag is hoe je een stabiele en voorspelbare belastingopbrengst krijgt en hoe je voorkomt dat die belastingopbrengst jaar in, jaar uit blijft dalen
De heer (D66): Betekent dit dat de PvdA zegt: de daling is genoeg geweest, het moet nu weer omhoog of is het precies goed zo? Wat is de betekenis van deze woorden? Ik herken de cijfers wel. Ik heb die de afgelopen jaren ook gezien - auto opkoper zeeland. De heer Groot zegt dit natuurlijk niet voor niks
Zegt hij: er is zo veel minder autobelasting minder binnengekomen, het zou wel weer wat meer mogen zijn? De heer (PvdA): De bedoeling van de opmerking is niet meer en niet minder dan dat in de Autobrief een perspectief moet worden geboden, het liefst voor de lange termijn - auto opkoper zeeland. Wat zijn wij als samenleving van plan met de belasting op auto's? Hoe zwaar willen wij auto's belasten en hoe regelen wij dat de belastingopbrengst een beetje stabiel blijft en niet van jaar tot jaar inzakt? Dat was het doel van mijn opmerking
Wij voeren vandaag een politiek debat. auto opkoper zeeland. Het is heel goed om de feiten erbij te halen, maar uiteindelijk moet er een conclusie worden getrokken - auto opkoper zeeland. Wij weten nog steeds niet wat de conclusie van de PvdA is. Is zij het in essentie eens met de plannen van de Staatssecretaris, wellicht met hier en daar een wijzigingetje, maar binnen dit budgettaire kader? Of wil zij dat het roer omgaat, misschien in lijn met de VVD? Ik weet het niet
Latest Posts
Auto Verkopen Als Zelfstandige
Gta Auto Verkopen
Auto Verkopen Aan Buitenlander Btw